دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024

بررسی حقوق زنان از دیدگاه قرآن یکی از سلسله نشست های انجمن علمی قرآن پژوهی حوزه بود که با حضور حجت‌الاسلام علی نصیری در سالن اجتماعات انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام نصیری در این نشست اظهار داشت: اینکه مسیحیان و یهودیان نسبت به حقوق زنان در اسلام شبهه مطرح می کنند بسیار جای تعجب دارد، زیرا در کتب مقدس آنان، زن را آفرینشی از پیکر مرد دانسته و هویت آنان را زیر سوال برده است.

وی افزود: در حالی که در قرآن کریم، آدم و حوا هر دو از خاک به وجود آمده اند.

حجت‌الاسلام نصیری ادامه داد:یکی از افتخارات اسلام و قرآن توجه ویژه به زنان است که در کنار مرد به زن نیز هویت انسانی عطا کرده است.

حجت‌الاسلام نصیری با بیان اینکه از نگاه متون دینی، آفرینش بر گوهر انسان استوار است، گفت: این گوهر انسان حقیقتی به نام روح، روان و جان انسان است که در آن جنسیت مطرح نیست.

وی افزود: کتب مقدس مسیحیان و یهودیان زن را نماد کجی و انحراف و عدم پذیرش درستی معرفی می کند، اما قرآن همواره در آیات خود بر اهمیت و جایگاه زنان تاکید دارد.

حجت‌الاسلام نصیری با بیان اینکه یکی از شبهاتی که مسیحیان و یهودیان در رابطه با حقوق زنان در اسلام مطرح می کنند آیه 34 سوره نساء است.

 وی بیان داشت: قیومیت مردان بر زنان که در این آیه مطرح شده هیچ‌ گونه برتری و کرامتی برای مردان به همراه ندارد و تنها فضیلت آن به جهت ساختار و ظاهر امر است.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha